Karmella Tsepkolenko. Ex Pluribus Ars

125 грн.

Абсолютно новий
CD, Album
1994
Ukraine
шт.

 

КАРМЕЛЛА ЦЕПКОЛЕНКО – композиторка

Компакт-диски:

  1. «КАМЕРНА МУЗИКА» Кармелла Цепколенко 1994
  2. «EX PLURIBUS ARS» Кармелла Цепколенко 1994
  3. «КАМЕРНА МУЗИКА» Кармелла Цепколенко 1995
  4. «САМОРЕФЛЕКСІЯ» Кармелла Цепколенко 1998
  5. «ДВЕРІ НАСТІЖ» Кармелла Цепколенко 2000
  6. «ВІОЛЕТА ДІНЕСКУ. КАРМЕЛЛА ЦЕПКОЛЕНКО» 2002

Народилась 20 лютого 1955 року в м. Одесі (Україна). Музичну освіту одержала в Одеській середній спеціальній музичній школі ім. проф. П.С.Столярського (1962-1973) у класах фортепіано (проф. Г.Д.Бучинський, викладачка О.П.Паннікова) і композиції (проф. О.Л.Коган) та в Одеській державній консерваторії ім. А.В.Нежданової (нині Одеська державна музична академія ім. А.В.Нежданової) (1973-1979), де продовжила вивчення композиції (клас проф. О.О.Красотова) та фортепіано (клас проф. Л.Н.Ґінзбурґ). У 1986-1989 роках навчалась під керівництвом проф. Г.М.Ципіна в аспірантурі Московського педагогічного інституту ім. В.І.Леніна (нині Московського педагогічного університету), де здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук. Дисертація — «Совершенствование форм и методов учебной работы в композиторском классе (к проблеме „сценарной" разработки музыкального материала)» — (Москва, 1990).

Відвідувала композиторські майстер-курси у Німеччині (Дармштадт, 1992, 1994; Байройт, 1993).

Доцент Одеської державної музичної академії ім. А.В.Нежданової за класом композиції. Серед її учнів талановита молодь — лауреати національних премій та міжнародних грантів.

Керівниця майстерні сучасної музики у рамках щорічного Міжнародного майстер-курсу для піаністів (Біль, Швейцарія, 2001).
Авторка музичного матеріалу до навчального посібника О.Перепелиці, К.Цепколенко «Художні ігри» (1990). Цикл фортепіанних п'єс з цього посібника під загальною назвою «Тонокольори» отримав премію на Міжнародному конкурсі композиції «Rendez-vous international du piano en Creuse» у місті Гере, Франція (1990). Крім того, має низку статей і викладів, присвячених методиці викладання композиції.

Учасниця численних міжнародних фестивалів та форумів. Зокрема, її твори виконувались на таких важливих подіях, як «Дні світової музики» Міжнародного товариства сучасної музики/ISCM (Бухарест, Румунія, 1999; Йокогама, Японія, 2001), «Wien Modern» (Відень, Австрія, 1997, 1998), Міжнародний піано-форум Нової музики «...antasten...» (Хайльбронн, Німеччина, 1995), «Summergarden» (Нью-Йорк, США, 2000) та ін. Як президент АНМ та головний делегат Української секції ISCM К.Цепколенко бере участь у Генеральних асамблеях та щорічних фестивалях «World Music Days» («Дні світової музики») з 1997 року.

Лауреатка всесоюзних композиторських конкурсів (Вірменія, Росія, 1978) та міжнародних (Німеччина, 1983; Франція 1990, 1993).

Отримувала гранти як на творчі резиденції так і для реалізації проектів від фондів: Фундації ім. Генріха Белля (Німеччина, 1995), DAAD (Німеччина, 1996), Фундації Дому Йоганнеса Брамса (Німеччина, 1996), ґрант Artslink від Міжнародного фонду «Відродження» (Україна) та «Національного фонду мистецтв США» (Нью-Йорк, США, 1996), резиденції у «Шрайані» (Німеччина, 1998), «Ворпсведе» (Німеччина, 2000), «Ді Геґе» (Німеччина, 2002, 2003), Міжнародного фонду «Відродження» (Україна), фундацій «КультурКонтакт» (Австрія), «Про Гельвеція» (Швейцарія).

Авторка понад 70 творів, серед яких: 3 опери (одна — у міжнародному співавторстві), 3 симфонії, концерт для фортепіано і симфонічного оркестру, 3 симфонії для камерного оркестру, перформанси та камерна музика (інструментальна та вокально-інструментальна), а також електронні твори.

Численні твори вона написала на замовлення, у тому від Міністерства культури Франції (твір Кабіна для восьми/Cabine for Eight — прем'єра відбулася 12 січня 2004 року, концертна зала театру Ле Тріанон (Париж, Франція) у виконанні відомого французького ансамблю 2е2m); Дрезденського Центру сучасної музики та Дрезденського фестивалю 17-і «Дрезденські дні сучасної музики» («Dresdener Tage der zeitgenössischen Musik») для ансамблів Sur Plus та Accroche Note, фундації Про Гельвеція для ансамблю Klangheimlich, фестивалю «Spaziomusica», асоціації КультурКонтакт для ансамблю Wiener Collage та проекту «Знесиллям зламлені народи» та ін.

Має низку друкованих творів, 11 компакт-дисків, записи на радіо багатьох країн світу (Україна, Німеччина, Данія, Франція та ін.).

Протягом 1980-х років у стилістиці своїх творів підійшла до вільної атональності та почала індивідуалізувати музичні форми композицій на основі сценарної концепції. Після дармштадтського досвіду наблизилась до напрямків європейської Нової музики, вживаючи вільні моделі й пост-модерну стилістику. Особливістю її стилю є природня виразність, драматургійність у поєднанні зі створенням нових форм: лінеарні (подекуди розширені до акордів і нашарувань) і діалогічні фактури, перформанси та «фестивальні жанри» («Соло-Солісімо», «Соло-Моменто», «Дуель-Дует», «Ігри в карти»). Все це спроби створення нової форми існування звукової матерії. У цьому процесі вона поряд з конструюванням форми власних творів виходить за межі індівідуалізму та традиційного сприйняття і відтворює нові супер-гігантські простори (фестивалі), які існують як єдине синтетичне дійство музики, театру, перформансу та візуального мистецтва.

К.Цепколенко є авторкою ідеї, фундаторкою та художнім директором щорічного Міжнародного фестивалю сучасного мистецтва «Два дні й дві ночі нової музики» (існує з 1995 року). Унікальність цього фестивалю полягає в тому, що він конструюється за логікою композиторського мислення та особистої концепції як грандіозна двохдобова подія, де органічно сплітаються та існують за законами власного часу різноманітні види мистецтв.
Крім того, К.Цепколенко є натхненницею та організатором серії фестивалів і концертів, серед яких найвідоміші: «Мандрівна академія музики» (Одеса, 1997-2000), «Prima Vista» (1997-1999), низки заходів, присвячених сучасному мистецтву імпровізації, пластичному мистецтву та багатьох інших культурних подій та акцій (всього понад 70).

Вона є ініціатором створення, фундаторкою та Головою правління Міжнародної громадської організації Асоціація Нова Музика — Української секції Міжнародного товариства сучасної музики/ISCM.

 

 

Комментарі